Elli Mäkilä has worked in media, marketing and cultural organisations for over 25 years,
including as Editor-in-Chief and Head of Native advertising in the B2B sales management team at Otavamedia, as chairman and vice chairman of the board during the construction project at the Dance House, and as Head of Sales and Marketing in the exective team of the Swedish-language national theatre Svenska Teatern. She is the Founder and CEO of marketing and communications agency Jatkotarina. Elli has consulted and trained dozens of media houses and cultural organisations, from festivals to arts education operators, both in Finland and internationally. In addition, she has gained board experience in the automotive and recruitment industries, among others.
Elli Mäkilä har arbetat inom media, marknadsföring och kulturorganisationer i över 25 år,
t.ex. på Otavamedia som chefredaktör och verksamhetschef med ansvar för native advertising i ledningsgruppen för B2B-försäljning, på Tanssi talo som styrelseordförande och viceordförande samt i ledningsgruppen för den svenskspråkiga nationalscenen Svenska Teatern som försäljnings- och marknadsföringschef. Hon är grundare och VD för marknadsförings- och kommunikationsbyrån Jatkotarina Ab. Hon har konsulterat och utbildat dussintals medieföretag och kulturorganisationer, från festivaler till aktörer inom i grundläggande konstutbildning både i Finland och internationellt. Utöver dessa har hon samlat på sig styrelseerfarenhet inom bl.a. bilindustrin och rekryteringsbranschen.